Translate

29 Kasım 2020 Pazar

MEMLEKETİN SANATÇIYA İHTİYACI VAR



 Mustafa Kemal bir gün cephede dolaşırken, gözüne bir hat sanatı ilişiyor.

-”Kim yaptı bunu?” diyor. 

-“Hattat bir arkadaşımız var komutanım, Macit, İstanbullu, o yaptı” diyorlar. -“Çağırın gelsin” diyor. 

Çağırıyorlar, geliyor Macit. 

-“Buyurun komutanım” diyor. 

– Sen mi yaptın bunu? 

– Evet, ben yaptım, komutanım. 

– Neden yaptın? 

– Arkadaşlarım görsünler diye, komutanım. 

– Ne zaman yaptın?

 – Dün gece, nöbette, cigaramın ateşiyle yaptım, komutanım. 

– Kaç senedir hat sanatıyla uğraşıyorsun sen? 

– Yedi senedir bu sanatı yaparım, komutanım. 

-Nerelisin sen? 

-İstanbulluyum, komutanım. 

-“Yüzbaşıyı çağır bana” diyor. 

Geliyor yüzbaşı. 

-“Bunun sivillerini verin; İstanbul’a yollayın, memleketine.” diyor. 

Macit: 

-“Komutanım, ben buraya savaşmaya geldim.”diyor.

 Atatürk: 

- “Hadi git evladım sen; memleketin sanatçıya ihtiyacı var, öleceksek biz ölürüz” diyor.

 Mustafa Kemal sanata ve sanatçıya bu kadar değer vermiştir. 

 Alıntıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder