Translate

8 Ocak 2021 Cuma

Kaoru Ishikawa Kimdir? Hayatı ve Felsefesi

 


Kaoru Ishikawa

     Kaoru Ishikawa

Japon bir işletme profesörü olan Kaoru Ishikawa(Japonya, 1915 - 1989).

Katkısı şirketteki sürecin değerine uygun kalite sistemlerinin uygulanması olan kalite kontrol konusunda gerçekten uzmandı. 

Bu teorisyen kalitesi iki tür içeriyordu: yönetimsel ve evrimsel. Sanayide işlemlerde sorunların nedenlerinin bilimsel olarak analiz edilmesinin babası olarak kabul edilir ve grafikleri sorunların tüm nedenlerini kategorilere ayıran Ishikawa diyagramına isim verir.


Geniş endüstriyel geleneğe sahip bir ailede eğitim gören Ishikawa, 1939'da Tokyo Üniversitesi'nden kimya dalında mezun oldu. 1939'dan 1947'ye kadar endüstride ve orduda çalıştı. Doktora derecesini Tokyo Üniversitesi'nden mühendislik dalında aldı ve aynı üniversitenin mühendislik bölümünde ders vererek 1960 yılında profesörlüğe terfi etti.Deming Ödülü'nü almaya ve ASQC'den (Amerikan Kalite Kontrol Derneği) bir ödül almaya hak kazandı. 1989 yılında öldü.

Ishikawa için kalite kontrol, "tüketici için en ekonomik, en kullanışlı ve her zaman tatmin edici olan kaliteli bir ürünün geliştirilmesi, tasarlanması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi" nden oluşmaktadır.

Felsefesi, kuruluşun tüm seviyelerini hedefleyen, Kalite Eğitim Planını (eğitimi tekrar tekrar tekrar etmenin gerekli olduğu amacı doğrultusunda) uygun bir şekilde yapılandırması için gerekli olan kalite kontrolüne dayanmaktadır. hedefleri kuruluşun stratejik hedeflerine karşılık gelmelidir.

Ishikawa'nın Katkıları

Sebep-sonuç diyagramının veya Ishikawa'nın dikeninin oluşturulması.Kaliteli araçların önemini gösterdi.Kalite çemberleriSüreçlerin sürekli iyileştirilmesine odaklanın.

ŞEMA NEDEN ETKİSİ

Ishikawa diyagramı olarak da adlandırılan,diyagram neden ve etki vardır : yapısı, aynı zamanda dönmesini gelmiştir bir diyagramdır.balık kılçığı , basit bir grafik gösterimi oluşur ilişkisel bir tür olabilir Yatay düzlemde bir çizgi olan merkezi omurgayı incelemek ve sağa doğru yazılan sorunu temsil etmek.

Kalite özelliği ile varlığına katkıda bulunan faktörler arasındaki ilişkiyi yansıtan grafiksel bir yöntemdir. Sorunların nedenini bulmakta fayda vardır.

KALİTE YÖNETİMİ İÇİN 7 TEMEL ARAÇ


  1. Süreç (süreci anlamak için gerekli birkaç kodu kullanarak mümkün olan en basit şekilde tanımlanmış işlemin adım veya noktalarının bir şemasıdır).
  2. Kontrol sayfaları (süreçte kullanılan frekansın yanı sıra atfettiği değişkenler ve kusurlar anlamına gelir).
  3. Histogramlar (değişkenlerin grafiksel vizyonu).
  4. Pareto analizi (problem sınıflandırması, tanımlanması ve çözümü).
  5. Sebep ve sonuç analizi veya Ishikawa diyagramı (analiz edilecek problemlerin ana faktörünü arar).
  6. Dağılım diyagramları (ilişkilerin tanımı).
  7. Kontrol çizelgeleri (ölçüm ve varyasyon kontrolü).

KALİTE DEVRELERİ

Kaliteli daire kullanılan bir uygulamadır veya tekniktir yönetim ait kuruluşların gönüllü çalışmanın bir grup, çalışma performansı kendi alanlarında tanımlanan sorunlara çözüm bulmak için bir araya veya onun konumunu karakterize eden bazı yönlerini geliştirmek için hangi çalışması.
Bu grupların sonuçları ve sonuçları, onları analiz eden ve inceleyen, onaylanıp karar vermeyen ve bunları gerçekleştirmeleri için kaynak sağlayan kendi uygulamalarına ilişkin karar ve sorumluluk sahibi kişilere iletilir.

Yukarıda tarif edildiği gibi asıl yarar, tespit edilen sorunların çözümü veya çoğu durumda üyelerin işleri üzerinde olumlu bir etkisi olan işlevsel bir alanın iyileştirilmesidir.

Ayrıca, doğru şekilde uygulandığında, şirketin insan kaynakları hakkında farkındalığı, entegrasyonu ve iletişimi arttırmak için iyi bir araç .

Balık Kılçığı/Neden-Sonuç Diyagramı

1943 yılında Ishikawa tarafından ilk kez kullanılan diyagram, sonuçları ortaya çıkaran sebepleri tespit etmek, görselleştirmek ve üzerinde çalışmalar yapabilmeyi amaçlar. Genellikle ürün tasarımı yaparken ve kalite hatalarının engellenmesinde kullanılır.

Balık Kılçığı Diyagramı

Kaoru Ishikawa ve Temel İlkeleri

Ishikawa’nın kaliteyi artırmaya yönelik etkinliklerinin arkasında 3 temel fikir bulunmaktadır. Bu fikirler:

  • Kurumun gelişmesine ve iyileştirilmelere katkıda bulunmak,
  • İnsanlara saygı duymak ve yaşamaya değer, mutlu ve huzurlu bir işyeri oluşturmak,
  • İnsanların yeteneklerini göstermesi için fırsatlar tanımaktır.

Ishikawa bu fikirlerinin uygulanmasında yardımcı nitelikteki maddeleri;

  1. Kişisel gelişim,
  2. Gönüllülük,
  3. Grup çalışmaları,
  4. Çalışmalara aktif katılım,
  5. Kalite kontrol tekniklerinden faydalanma,
  6. Çalışma ortamıyla ilgili etkinlikler,
  7. Kalite kontrol etkinliklerinde canlılık ve süreklilik,
  8. Karşılıklı gelişim,
  9. Özgürlük ve yenilikçilik,
  10. Kalitenin, problemlerin ve gelişimin farkında olmak

olarak sıralamıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder