Translate

20 Mart 2021 Cumartesi

MÜCAHİDE HATİCE HANIM

 


‘Dünyada hiç bir kadın, Türk kadını kadar ülkem için savaştım diyemez.”

Mustafa Kemal ATATÜRK


Bir metrekarelik alana bir gecede 6 bin merminin düştüğü yerdir Çanakkale ...

Vatanı korumak için tüm Türk yurtlarından vatanseverler akın akın Çanakkale’ye yürüyordu. Zeynep Mido Çavuş Kosova’dan yola çıkan kafilenin içindeydi. Sekiz tabur asker yalnızca erkek değil kadın gönüllüleri de barındırıyordu. Dragaşlı’lar diyorlardı onlara ‘Keskin Nişancılar’... Gelinlik çağında vatan için canını gönüllü verdi Zeynep Mido Çavuş...

Cepheye katılabilmek için erkek kılığına bürünen Mücahide Hatice Hanım o günleri anlatırken: ‘ Anafartalarda savaşa katılırken kendi canımızı düşünecek durumda değildik. Ülkenin dört bir yanı işgale uğradığında İzmir Ahmetli Köyü’nde yaşıyordum. Kadın olduğumu kimse bilmaesin diye er kıyafeti giyip cepheye yol alan kafileye katıldım. Cephede şavaşırken dokuz yerimden yaralandım ama çok şükür vatanımızı teslim etmedik’

Avusturyalı Er J. C. Davies annesine yazdığı mektupta:’ Keskin nişancı bir askeri yakalayabilmek için bugün çok uğraştık anne. Çok can kaybı verdik. Adeta cehennemde ilerlemek gibi bir şeydi. Buradaki keskin nişancıların çoğu kendilerini yeşile boyayıp ağaçların arasında saklanan kadınlar.Onu bulduğumuzda vücudunda 52 mermi vardı. Kadın çok gençti, onun için yine de üzüldüm’

‘Çanakkale Savaşı başladığında kendimi hastabakıcı olarak kayıt ettirdim. Çanakkale’ye geldiğimiz vakit hiç vakit kaybetmeden yaralıları toplamaya başladık. Kaç delikanlının gözlerini bir daha açılmamak üzere kapattım ben bile tahmin edemem ’ der Safiye Hüseyin...

Çanakkale’de dağlar sanki gebe ve her doğum yaptığında binlerce Türk doğuruyor’ der General Hamilton...

Türk Kadın’ının Çanakkale’de başlayan mücadelesi Kurtuluş Savaşı boyunca vatanın her karış toprağında devam etmiştir. Tam bağımsız Türkiye için canını feda eden tüm şehitlerimizin anısına SAYGILARIMIZLA...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder